Dzisiaj prezentuję Wam moje autko, którym jest Fiat Brava z silnikiem 1.4 12v z 1998 roku.
A więc zacznijmy od początku ;)
Intensywne poszukiwania tego pojazdu zacząłem jakieś miesiąc przed zakupem, czyli w październiku 2014 roku. Znudzony pospolitymi Golfami, postanowiłem poszukać coś z włoskiej stajni. Wybór padł właśnie na Fiata Brava. Auto zakupiłem dokładnie 5 listopada 2014 roku ze Środy Wlkp. Był to dla mnie niezwykły dzień. Wolny dzień od szkoły, obowiązków i jakichkolwiek zmartwień. Wszystko skupiało się na jednej rzeczy: ZAKUPIE PIERWSZEGO WŁASNEGO SAMOCHODU !
Autko kupiłem od starszego pana, który posiadał go od nowości. Po przyjeździe na miejsce, ja oraz mój dziadek, zaczęliśmy dokładne oględziny pojazdu. Samochód wyglądał przyzwoicie jak na swój wiek, i nic oprócz drobnych defektów stylistycznych nie wzbudzało w nas większych podejrzeń. Na koniec tylko pozostało podpisanie umów, dżentelmeński uścisk dłoni i tak Fiat Brava zmienił właściciela :)
Na zdjęciu poniżej widać jak autko wyglądało w dniu zakupu:
Kilka słów o samym samochodzie
Mój egzemplarz Bravy został wyposażony w silnik 1.4 12v o mocy 80 KM (12v oznacza ilość zaworów, tak jakby ktoś nie wiedział ;))) ). Przy zakupie, Fiat miał 137 tyś, przebiegu. Dzisiaj jak piszę ten artykuł ma niecałe 147 tyś km, czyli 10 tyś. już nim zrobiłem. Co do ekonomiki to przyspieszenie nie powala, ale w końcu nie jest to pojazd do szybkiej jazdy. W codziennej jeździe to zupełnie nie przeszkadza i autko nie jednego TIR-a da radę wyprzedzić. Auto dodatkowo ma zainstalowaną instalację gazową, co czyni go pojazdem ekonomicznym i dość tanim w dzisiejszych czasach.
Sam silnik prezentuje się tak:
Wyposażenie
Nie znajdziemy tutaj bajerów jakie możemy spotkać w dzisiejszych samochodach (wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, ABS, ESP itp.), ale jest wszytko to co do bezpiecznej, codziennej jazdy być powinno. Może trochę przesadziłem z tym bezpieczeństwem, ale na wyposażeniu znajduję się, aż 1 poduszka powietrzna. Szok?! Otóż nie. Większość Fiatów wypuszczanych na polski rynek była marnie wyposażona, co tłumaczyła niska cena zakupu nowego auta u dilera. Polacy chętnie kupowali te pojazdy ze względu na wcześniej już wspomnianą atrakcyjną cenę, ale również na tanią eksploatację tych aut, niskie koszty utrzymanie i samo zamiłowanie do marki Fiat.
Wnętrze
Nie znajdziemy tutaj miękkich plastików, wszystko tutaj jest twarde. Deska rozdzielcza, boczki drzwi zostały wykonane z twardego plastiku. O dziwo po 18 latach od wyjechania z fabryki, plastiki nie trzeszczą i nadal zachowują swój oryginalny kolor. Fotele są wygodne, miękkie i nawet po dłuższej podróży nie mamy ich dość, jedynym minusem to trzymanie boczne, które mogłoby być odrobinę lepsze, co daje się we znaki przy szybszym wchodzeniu w zakręty.
Stylistyka
O gustach i guścikach się podobno nie dyskutuje, ale przechodząc do samego wyglądu Fiata Bravy, to charakteryzuje się ona dość zadziornym przodem i nie za wielkimi przednimi reflektorami. Tył autka jest obły oraz co wyróżnia go z tłumu to tylne lampy. Młodym kierowcom może spodobać się niska pozycja za kierownicą, która sprawia, że możemy poczuć się wyjątkowo, tak jak w samochodzie sportowym. Nie dziwi chyba fakt, że Fiat Brava zdobył w 1996 roku 1 miejsce w plebiscycie Samochodu Roku (Car Of The Year).
Plusy:
- ponadczasowa stylistyka, która po upływie czasu może nadal się podobać,
- atrakcyjne ceny części zamiennych,
- wygoda i komfort podróżowania,
Minusy:
- niska jakość wykonanych elementów (łuszczące się klamki, odpadająca powłoka lakiernicza z lusterek bocznych),
- słabe wygłuszenie dające się we znaki przy większych prędkościach,
- cieknąca nagrzewnica,
Podsumowując, Fiat Brava to auto dla ludzi ceniących ponadczasową stylistykę i tanią eksploatację. Jeżeli poszukujesz pierwszego samochodu, tak jak było to w moim przypadku to się nie zawiedziesz.
Warunek jest jeden i pewnie każdemu dobrze znany, to znalezienie pewnego egzemplarza, z przejrzystą historią użytkowania, co da nam gwarancję bezproblemowej eksploatacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz